Gårdagen

Tjabba igår var jag ju som sagt på en föreläsning om självbild och självförtroende för tjejer.
Hon Cajsa som höll i det var riktigt grym!
Efter fyra timmars snackande om att vi är bäst, bra, fina, perfekta, unika .. ja ni förstår nog?
Bestämde jag och Lia oss för att även köpa Kajsas häfte om självbild och självförtroende..

Kajsa hade några bra självbildstips:

* Prioritera
* Sätt gränser
* Våga säga nej
* Tänk goda tankar om dig själv
* Njut av nuet
* Bejaka alla egna känslor
* Uppvärdera vardagen
* Vårda dig själv..

Och vet ni! 
Även jag har några må bra tips:

* Ät chips!..
* Träna
* Ät mer chips
* Umgås med dom du känner dig trygg med ( så att du kan äta hur mkt chips du vill)
* Skaffa aldrig pojkvän.. Liksom killar vad är det för påhitt? :O

VISSTE NI ATT?
Barn skattar 300 gånger om dagen och vuxn skrattar bara 15 gånger..
Försvinner "livet är värt att leva" vid 15 års ålder?
Är vuxenlivet baserat på att vara allvarligt och seriöst hela tiden?
Eller är alla äldre deprimerade?
Enligt mig så tycker jag att vi barn borde ge våra föräldrar och andra vuxna en påse chips då och då så att de får någon rolig stund efter 15 år ålder..
Enligt Lia som är lite vettigare än mig så borde vi som är "nästa generation bla bla" sattsa på att skratta hela tiden när vi blir äldre och aldrig ärva det tråkiga i Agda 80 år på stan som aldrig har rört en min sedan henns ungdomstid.


Idag har jag inget planerat så ni får se vad som kommer upp senare på bloggen i eftermiddag!

Kraam<3

BILDER IFRÅN IGÅR!

Min självbildsbok ;)




Lias kaffe



Mitt te (så klart fail på de).. men gott ialf!




Mickan, Malin och Lia






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0